המחקר הרנדומלי הזה בדק 106 אנשים שמנים ושמנים מאוד, במשך 12 שבועות במספר מרכזים רפואיים קליניים. התזונה היומית כללה 2,093 קלוריות, בחלוקה לשלוש קבוצות: דיאטה דלה בסידן (כ – 600 מ"ג ליום), דיאטה עשירה בסידן (1,400 מ"ג ליום) ודיא
טה עשירה במוצרי חלב (3 מוצרים ליום, סה"כ 1,400 מ"ג סידן ליום). 93 מהנחקרים השלימו את המחקר, ו – 68 מתוכם עמדו בכל הקריטריונים הנדרשים. כמויות סידן דומות נצרכו ע"י הקבוצה של התזונה העשירה בסידן והקבוצה של התזונה העשירה במוצרי חלב, אולם בקבוצה שצרכה תזונה עשירה בסידן היעילות בדיכוי 1,25-(OH)2D היתה רק של 30% וללא השפעה משמעותית על איבוד משקל או על הרכב הגוף. בקרב 68 המשתתפים בקבוצה שעמדה בקריטריונים למחקר, הקבוצה שצרכה מוצרי חלב הפחיתה פי 2 שומן בהשוואה לשתי הקבוצות האחרות. ניתוח של כל המשתתפים הראה נטייה דומה. נתונים אלה מלמדים שתזונה עשירה במוצרי חלב מגבירה את איבוד המשקל ע"י הכוונה של תאי השומן במהלך הגבלת צריכת האנרגיה.
Dairy-Rich Diets Augment Fat Loss on an Energy-Restricted Diet: A Multicenter Trial, Nutrients 2009, 1(1), 83-100
קישור לטקסט המלא:
http://www.mdpi.com/2072-6643/1/1/83/pdf